Stoomiga patsiendi liikumine...

Stoomiga patsient võib üldiselt harrastada samu spordialasid mida teisedki, kui just arst teisiti ei määra.

Tähtsad on tugevad kõhu- ja seljalihased. Tugevad kõhulihased kaitsevad songa eest ja toetavad pingutusel. Neil on suurem võimalus saada songa, kelle kõhulihased on nõrgad. Koju jõudes tuleks alustada jõudumööda jalutuskäikudega. Alustada selja- ja kõhulihaste harjutustega. Vältida raskuste tõstmist 2-3 kuu jooksul (tohib tõsta vaid 2-3 kg).

Kahe kuni kuue kuu möödudes võib alustada eelnevate harrastustega - tervisejooksu teha, võimelda, surfata jne. Alustada tasapisi raskusastet suurendades.
Raskuste tõstmine ja maadlus ei ole soovitavad.

Head sportimisviisid on: jalutamine, suusatamine, ujumine, vesivõimlemine, jalgrattasõit, võimlemine, tantsimine ja üldine liikumine vabas õhus.

Võimlemine

Harjutused 1-4 on kergemad ja nende tegemist võib alustada juba paar nädalat peale operatsiooni. Tähtis on alul harjutusi ettevaatlikult ja enesetundele vastavalt teha. Kui operatsioonist on möödas ~2 kuud ja tohib juba pingutada, lisa teised harjutused. Harjutused lisatakse tasapisi nii, et raskusaste ja hulk suureneb ajaga. Kõiki harjutusi pole vaja teha korraga. Valida tuleks sobivamad.

  • Tee harjutusi rahulikult ja hoolikalt iga päev.
  • Lõdvestu harjutuste vahel
  • Tee siiski iga harjutust vähemalt viis korda.

1. Hinga rahulikult sügavalt sisse ja välja. Sissehingamise ajal lükka kõht välja, väljahingamisel tõmba kõht sisse.
2. Pinguta tuhara-ja kõhulihaseid, loe viieni ja lõdvestu.
3. Tõmba kõht sisse ja vaata oma varbaid, lase pea aeglaselt alla.
4. Pinguta tuharalihased ja kõht, tõsta puusad maast üles, hoia lugedes kolmeni ja lase aeglaselt alla.
5. Selili, jalad põlvest kõverdatud, vii lõug rinnale ja siruta käed põlvede poole nii, et abaluud tõusevad põrandalt. Hoia end hetk üleval ja lasku aeglaselt alla. Võib sirutada ka parema ja vasema põlve poole.
6. Selili põlved konksus. Tõmba põlved kõhule konksu, keera põlvi kordamööda paremale ja vasakule.
7. Käpuliasend. Siruta jalgu kordamööda taha sirgeks samaaegselt tuharalihaseid pingutades.
8. Käpuliasend. Tõsta vastupidised käsi-jalg sirgeks üles,  samaaegselt venitades.
9. Istuliasend. Kätele toetudes tõsta puusad üles.
10.Istuliasend - põlved konksus. Keera põlvi kordamööda paremale ja vasakule, samaaegselt käsi paremale ja vasakule liigutades. Kui käed paremale, siis jalad vasakule ja vastupidi